CAREER JUMPSTART

FAQ

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op!

Zijn er kosten verbonden aan de coaching/matching van kandidaten?

Nee in de pilotfase tot eind 2022 zijn er geen kosten verbonden aan Career Jumpstart. En we werken er aan om dat zo te houden.

Moet je een diagnose hebben om gebruik te maken van Career Jumpstart?

Nee een diagnose is niet nodig. We bieden begeleiding en trainingen aan alle studenten die zelf ervaren dat ze behoefte hebben aan extra ondersteuning in de stap naar de arbeidsmarkt.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn aanmeldpagina’s op deze site. Je kunt ook een mail sturen naar career-jumpstart@fontys.nl

Hoe lang duurt een coachingstraject?

Dat is verschillend per kandidaat. We maken na het kennismakingsgesprek een plan van aanpak waarin de duur ingeschat wordt, dat stemmen we uiteraard ook met jou af. We sluiten een traject pas af als er succes is. Als het via Career Jumpstart niet lukt, dan schakelen we externe samenwerkingspartners in.

Kan ik een eigen coach kiezen of tussentijds wisselen van coach?

Ja dat kan! Een goede match met je coach bepaalt een groot deel van het succes.

Hoe weet ik of Career Jumpstart iets voor mij is?

We starten altijd met een kennismakingsgesprek waarin we alle mogelijkheden toelichten en je zelf een keuze kunt maken of je wilt deelnemen.

Waar en wanneer vindt de coaching plaats?

We bepalen samen wanneer en waar we afspreken. Doorgaans is dat op een Fontys locatie op werkdagen en tijdens werkuren. Online kan uiteraard ook!

Wat is het verschil tussen Student+ en Career Jumpstart?

Student+ biedt begeleiding tijdens de studie (bij Fontys Hogeschool ICT). Bij Career Jumpstart kun je starten met begeleiding vanaf de laatste fase van je bachelor- of masterstudie tot een jaar na je afstuderen. Dit is in de pilotfase voor studenten van Fontys Hogeschool ICT en TU/e AF, ME en EE.